Save the date : First Emirati – French Business Engagement Summit

September 25, 2017

SPECIAL

The Roads and Transport Authority (RTA) of the Government of Dubai and the French Business Council Dubai & Northern Emirates (FBC) are proud to announce the first "Emirati - French business engagement summit" for Investment, Public Private Partnerships, Mobility and Innovation.

RTA and FBC will be hosting, at RTA Headquarters located in Umm Ramool the first Emirati - French business summit for Investment, Public-Private Partnerships, Mobility and Innovation on Monday 25th September 2017.

200 C-suite level, Directors and Senior Managers from the Emirati and the French public and private sector will be attending the Summit. Multi-National Companies (MNC), SMEs, Start-ups and Financial Institutions operating within the urban mobility industry as well as both Governments Representatives will attend the summit.

The one day summit will kick-start at 8:00am. It will include a Plenary Session proceeded with five parallel workshops focusing on Investment, Collaboration and PPPs under the following Urban Mobility topics:  

 

  1. Transportation Infrastructure Projects
  2. First and Last Mile Solutions
  3. Operations and Maintenance of Transportation Networks
  4. Passengers Experience
  5. Transit Oriented Development Projects

For further information, please contact rta-fbcsummit@fbcdubai.com

Registration are closed

القمّة الإماراتية-الفرنسية الأولى لتنمية الأعمال

يسر هيئة الطرق والمواصلات في حكومة دبي ومجلس الأعمال الفرنسي بدبي والامارات الشمالية الإعلان عن تنظيم أول قمة إماراتية – فرنسية لتنمية الأعمال، والتي ستركز محاورها على الاستثمار، الشراكة بين القطاعين العام والخاص، التنقل والابتكار وذلك يوم الاثنين الموافق الـ 25 من سبتمبر 2017 في المقر الرئيسي للهيئة بأم رمول.

وسيحضر هذه القمة 200 مشارك من المديرين التنفيذين ومديري الإدارات ومديري الأقسام من القطاعين العام والخاص في دبي والجمهورية الفرنسية. كما سيحضر قمة الأعمال هذه لفيف من الشركات متعددة الجنسيات، والشركات الصغيرة والمتوسطة، والشركات ناشئة والمؤسسات المالية العملة في مجال النقل والمواصلات، بالإضافة إلى حضور ممثلي حكوميين من الطرفين. 

ويشتمل اللقاء، الذي ستنطلق أعماله في الساعة 8 صباحا، على جلسة عامة، وخمس ورش عمل تتناول الاستثمار والتعاون بين القطاعين العام والخاص في مجال النقل والمواصلات، من خلال عدد من المحاور وهي:

 

      1.      مشاريع البنية التحتية للنقل.

2.      حلول الميل الأول والأخير في النقل.

3.      تشغيل وصيانة شبكات النقل.

4.      تجربة الركاب مع مختلف وسائل النقل، وخاصة النقل الجماعي.

5.      مشاريع التنمية الحضرية الموجّهة لمناطق مرافق النقل والمواصلات.  

 

برجاء التسجيل المسبق وللمزيد من المعلومات، برجاء التواصل عبر البريد الكتروني rta-fbcsummit@fbcdubai.com

 

تم إغلاق للتسجيل

 

 

Our events

© 2017 FRENCH BUSINESS COUNCIL DUBAI